Què estàs buscant?

dijous, 14 d’abril del 2011

Els primers jocs de la Gameboy

Avui, en aquesta secció dels primers jocs que van sortir per a cada consola, parlaré d'una que m'estimo especialment. La primera que vaig tenir (sense comptar l'MSX), una consola que tinc al capçal del llit i a la que intento jugar de tant en tant per no perdre el costum, i per a la qual encara compro jocs: la Gameboy. La primera. L'original.

El seu llançament va tenir lloc al Japó el 21 d'abril de 1989, el 31 de juliol de 1989 als Estats Units i el 28 de setembre de 1990 (més d'un any més tard) a Europa, el nostre Vell Continent. I els primers títols que la van acompanyar van ser els primers que van sortir al Japó, naturalment, que són aquests:


Mare de Déu Senyor... quins records. El mític Super Mario Land, amb aquell disseny tan diferent del Super Mario Bros. (tot i que el Super Mario Land 2 ja era molt més semblant al Super Mario Bros. 3 i al Super Mario World pel que fa a disseny), aquella música enganxadissa i inoblidable... 


Aquí tenim l'Alleyway, que no era res més que el clàssic Arkanoid amb un altre nom. Se li va criticar que era molt repetitiu, tot i que ara, després de tants anys, qualsevol que el recordi dirà "hòstia, sí, l'Alleyway!". Coses que passen. Continuem:


Aquest té l'original títol de... Baseball. Almenys així surt a les llistes. Però pel que veiem a la pantalla de títol es diu Nintendo Baseball, i de fet ja havia sortit per a la NES el 1983. Els tres títols que he esmentat fins ara van sortir també amb la consola als Estats Units, però al Japó hi hauria un quart joc que es va quedar allà, el Yakuman, de mahjong, del que no he trobat cap vídeo. Passem, doncs, als primers videojocs de la Gameboy que van sortir al mercat nord-americà, que són els tres que he esmentat primer i dos d'afegits, a tenir molt en compte:


Aquest sí que tenia un nom ben simple: Tennis. Un clàssic. I per a clàssic el que ve ara...


Què es pot dir d'aquest joc que no s'hagi dit ja? Del Tetris, que als Estats Units i a Europa venia amb la consola, jo no en diré res més, sinó que us emplaçaré a llegir l'article que li vaig dedicar fa temps. I a Europa què? Doncs tots els anteriors (llevat del Yakuman) i dos més:


El Radar Mission, que és el clàssic joc de taula d'enfonsar vaixells, però en videojoc. No sabia que existia una cosa així. Espectacular! Però també tenia una modalitat, anomenada Game B, que era diferent:



I per acabar, l'altre títol que va acompanyar la Gameboy a Europa i que per als altres mercats havia sortit després del llançament de la consola:


El Solar Striker, un shoot'em up, un matamarcians, que té molt bona pinta però que tampoc no em sonava de res, i és que sóc molt ignorant, aquí on em veieu. Un joc desenvolupat per la mateixa Nintendo, i que va tenir una acollida bona a seques, diuen que perquè estava bé però tampoc no matava. S'hauria de provar. Si mai el trobo me'l compraré encara que sigui per la curiositat històrica, doncs.




2 comentaris:

  1. Grans títols realment! superen en qualitat a la 3ds ;)

    el Solar Striker fa temps que el busco, el recordo molt divertit. Tot i que a la època ens ho zampavem tot XD

    M'agradaria confirmar si a Espanya també va arribar al setembre o més tard, jo la recordo en estiu...

    ah! i jo tenia un joc de Golf també que pensava que era de llançament

    http://www.lejeuvideo.com/phpbuns/jeu/upload/6877.jpg

    ResponElimina
  2. Jo crec que la ignorància és felicitat, en els videojocs també. Abans no llegíem ressenyes i ens agradava tot. Érem més feliços.

    Això de si el Solar Striker a l'estat espanyol va arribar al setembre o més tard (o et refereixes a la Gameboy en si mateixa? No ho sé, però la resposta serà igual), em temo que és filar massa prim. Quan parlo de dates em baso en la Wikipedia, i en aquest cas no especifica estat de la UE.

    Sobre el Golf (que jo també tinc perquè em va venir en un pack de rebot comprant-me una Gameboy Advance de segona mà), a l'esmentada Wikipedia en el cas d'Europa diu 1990, però no el dia. Per tant, podria ser perfectament de llançament europeu. No ho és, però, del Japó ni dels Estats Units, on va sortir mesos després que la consola.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...