Què estàs buscant?

divendres, 3 de setembre del 2010

Sèries i videojocs: Capità Planeta

Aquesta entrada podria haver anat perfectament a Videojocs i animació si no fos perquè aquella secció és per a llargmetratges, però entendria que s'interpretés com un aprofitament malèvol de la poca consistència d'algunes fronteres. I no seria una acusació del tot equivocada, però és que em ve de gust parlar dels videojocs del Capità Planeta avui, tu, i és el que faré. 


Anomenada originalment Captain Planet and the Planeteers, es va emetre entre 1990 i 1996 dividida en dues sèries i un total de sis temporades, i a mi m'agradava molt, però la veia més com una sèrie d'aventures que no pas conscienciadora del tema ecològic, que era el seu propòsit. De fet, tinc alguns dels ninots articulats que es va posar a la venda i sempre em quedarà el trauma de no haver aconseguit la Gi, la que té el poder de l'aigua. La noia oriental, vaja. Bé, Marvel en va treure un còmic que no va durar gaire, i al món dels videojocs, el que ens afecta, també va tenir-hi alguna cosa a dir. 



El Captain Planet de la Nintendo, que per cert és un dels poquíssims jocs que tinc per a aquesta consola amb capsa i instruccions (què voleu? Me la vaig comprar el 2008...), sembla de gènere shoot'em up, tot i que està considerat de plataformes. Va rebre males crítiques pel seu so de baixa qualitat, la baixa dificultat i la monotonia de les seves poques pantalles. Se n'estava fent una versió per a la Mega Drive, però va ser cancel·lada (també la del Commodore 64), tot i que la franquícia va visitar la 16 bits de Sega, encara que amb un altre aspecte. Ara ho veurem. Però primer farem un salt d'un any cap enrere, perquè el 1990 sortia per a l'Spectrum i l'Amstrad:


Sí, ja ho sé, només és la pantalla del títol de la versió del ZX Spectrum, però m'ha fet gràcia perquè és terrible... De l'Amstrad CPC no n'he trobat cap vídeo, però tornant novament a 1991 s'han d'esmentar les versions de l'Amiga i l'Atari ST:


Era la de l'Atari ST, i disculpeu que sigui tan llarg (no cal que el mireu sencer), però és que de més curts no se'n troben. El mateix passa amb la versió d l'Amiga. Sigui com sigui, totes dues versions pertanyen ja al gènere de les plataformes.

Finalment, el 1992 va sortir per a la Mega Drive, sense cap relació amb el de la NES més enllà del que representa la franquícia. Curiosament, només va sortir als dos territoris que tradicionalment conformen el PAL en el món dels videojocs, Europa i Austràlia. 



També de plataformes i amb més bona pinta, resulta que és el pitjor de tots (no trobo informació dels motius, però probablement per repetitiu i avorrit), si hem de fer cas dels comentaris de la gent al vídeo de Youtube. Em sap greu que uns dibuixos animats que m'agradaven tant (i que es veu que van ser els primers on es va tocar el tema de la sida) no acabessin de triomfar en els videojocs, però com a mínim ho van intentar diverses vegades. De tota manera... sigueu bons amb la Terra. El poder és vostre!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...