Què estàs buscant?

dijous, 21 de maig del 2009

Recomanació personal: Gunstar Heroes (Mega Drive)

Un dels primers jocs que vaig recomanar-vos va ser el Dynamite Headdy, també de la Mega Drive, creat per la gent de Treasure, i m'ha vingut a la memòria perquè avui parlaré d'un altre títol dels mateixos programadors, el Gunstar Heroes.


Sense que sigui gaire conegut pel gran públic, aquest videojoc és un dels millors del catàleg de la Mega Drive. La seva mecànica, que recorda inevitablement els Metal Slug de SNK, consisteix en controlar un dels dos protagonistes, o tots dos si som dos jugadors i volem cooperar, al llarg de set nivells llargs i difícils plens d'enemics que haurem d'eliminar amb diferents armes i tipus de munició combinables.


Això és la primera pantalla del joc, acció frenètica sense pràcticament descans, una constant al llarg de tot el joc, que per cert no m'he pogut acabar mai. I compte quan juguem dos jugadors a la vegada: podem fer mal sense voler al nostre germà bessó i, si mor un dels dos, pot agafar la meitat de la vida que li quedi a l'altre per tal de ressuscitar.



Aquí veiem el cooperatiu de la pantalla 2. Certament, si es fa bé pot ser molt divertit. És un gran joc, molt difícil, però un gran joc que ens tindrà enganxats a la consola molta estona. Com he dit abans, no és un títol conegut pel gran públic. De fet, jo el vaig conèixer gràcies a que em va cridar l'atenció la sortida del cartutx Classic Collection de la Mega Drive, que duia aquest joc, l'Alex Kidd in the Enchanted Castle, el Flicky i l'Altered Beast. I me'l vaig demanar. I me'l van regalar. I vaig descobrir d'aquesta manera el Gunstar Heroes, de 1993 i al principi exclusiu de la Mega Drive (El 1995 una altra companyia el va portar a la Game Gear), tot i que va ser recopilat el 2006 per a la Playstation 2 al Gunstar Heroes: Treasure Box. Una mica abans, el 2004, també es va poder jugar en PC, al Sega Game Honpo Gunstar Heroes.

Curiosament, l'argument del joc era diferent al Japó i a la resta del món, i és a partir de la història de la versió japonesa que va néixer el 2005 l'única seqüela del títol, Gunstar Super Heroes (Gunstar Future Heroes a Europa), exclusiu de la Gameboy Advance.



Ja es pot veure que l'esperit no s'ha perdut, però sempre quedarà el primer com el millor de tots dos, i segurament ho és. En fi, una de les millors mostres de la bona feina que fan habitualment els nois de Treasure. De debò, us el recomano.



1 comentari:

  1. Siii! jajaj És aquest, m'encanta, hem recorda als jocs de les recreatives i com has escrit aqui al metal slug. Recordo que era molt molt entretingut.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...